L’Obra Social ”la Caixa” i el CRAE Codina de Reus impulsen el projecte: Tertúlia Literària Dialògica

D’esquerra a dreta: Montserrat Martorell, Xavier Solanes, Òscar Ros i Tatiana Caro

L’Obra Social “la Caixa” i el Centre Residencial d’Acció Educativa (CRAE) Codina de Reus han signat un conveni del col·laboració per la realització del projecte “Tertúlia Literària Dialògica” adreçada als infants i adolescents del centre educatiu. L’acte de signatura del conveni ha anat a càrrec de Tatiana Caro Le-gal, directora d’Institucions de CaixaBank a Reus i d’Òscar Ros, apoderat de la Fundació per a l’Atenció Social.

Per a la realització d’aquest projecte, l’Obra Social “la Caixa” aportarà la quantitat de 1.200€ mentre que el CRAE programarà les tertúlies literàries dialògiques com a activitats extraescolars per als infants i adolescents del centre (cal tenir en compte que els infants i adolescents tutelats que participen d’activitats extraescolars mostren un benestar significativament més alt que els que no en fan).

Reflexionar, compartir, dialogar

La Tertúlia Literària Dialògica és una activitat cultural i educativa on un grup de persones es reuneixen al voltant d’un llibre de la literatura clàssica universal per reflexionar, compartir i dialogar sobre el mateix. Aquesta activitat ha estat considerada com una de les actuacions educatives d’èxit pel projecte integrat INCLUD-ED, del VI Programa Marc de la Comissió Europea.

Les Tertúlies Literàries Dialògiques es basen en dos principis: llegir un llibre de la literatura clàssica universal i compartir interpretacions i reflexions amb la metodologia de l’aprenentatge dialògic.

El projecte compta amb 3 objectius principals:

– Millorar les competències acadèmiques. Els participants a la tertúlia podran millorar la seva comprensió lectora, la fluïdesa de la lectura i adquirir nou vocabulari.

– Fomentar el gust per la lectura. Els participants veuran que són capaços de llegir el llibre, preparar una intervenció i presentar-la davant la resta de companys/es.

– Fomentar el respecte, l’escolta activa, l’empatia i l’expressió dels sentiments. Durant les tertúlies es crearà un espai de diàleg igualitari de confiança i respecte entre tots els participants.

Per tal de poder valorar l’impacte de les tertúlies es farà una avaluació quantitativa i qualitativa. Així doncs, des del punt de vista quantitatiu es duran a terme un qüestionari pretest i un qüestionari posttest per observar la diferència que hi ha hagut del principi al final de l’aplicació del projecte.

Per la seva banda, l’avaluació qualitativa constarà de dues parts: una anàlisi continuada per analitzar si el funcionament de les tertúlies és l’adequat per seguir traient-ne el màxim profit i una avaluació final amb una entrevista a cada participant.

Actualment, el CRAE Codina de Reus acull 20 infants d’entre 3 i 18 anys i gràcies a aquest conveni es podran crear tres grups per tal que tots els infants i adolescents del centre puguin participar i beneficiar-se dels resultats de les Tertúlies Literàries Dialògiques.

 

Descarregar la nota de premsa aquí.

Compartir

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies